Sparks Fly...
Bahagia 💓
Monday, April 6, 2020 • 1:25 AM • 0 comments

Computer Animation Hello GIF by Job, Joris & Marieke - Find ...

Heyyo, assalamualaikum gais? 👀 So how yours day? Ada baik-baik ke sepanjang PKP ni? *gelak dalam hati* chill.. Duduk rumah diam-diam okay? Jangan merayap unless kau memang kena keluar atas dasar yang terdesak. #StayAtHome. Bagi aku pengalaman PKP ni takde lah teruk mana, sebab selamani pun aku banyak duduk rumahkan?😂 So setakat sebulan tu, huh apa lah sangat *berlagak gila ghahahahaha😈* Takde lah, bosan jugak. Sebab banyak aku punya kerja terbantut. Ughh, stressnya 👊 

your chats Stitch-style! Click images below for play animation. No ...
Hehe, sorry. Okay back to our topic. Tajuk, bahagia. 

"Eh, apa kena bahagia dengan PKP ni?" 
"ok, kenapa dengan bahagia?"

Haaa, sabar sabar. Bagi ceq habaq kat hgpa semua nahh.. Okay, bahagia tu, semestinya lah sesuatu perasaan yang gembira, aman, damai. Bahagia tu bukan dalam bentuk yang kita boleh gambarkan. Banyak benda yang boleh kita kaitkan dengan bahagia tu, betul tak? 😜 kebahagiaan tu terletak pada diri sendiri untuk tentukan sama ada dia bahagia, ataupun tidak? Tu semua terletak pada diri sendiri. Apa yang aku perasan ada certain orang dan orang-orang yang terdekat aku selalu cakap macam ni kat aku

"macam mana aku nak bahagia macam kau? aku dah lama tak rasa"
"aku banyak masalah, kau takde masalah boleh lah cakap macam tu"
"kau tak rasa apa aku rasa. kau ada orang yang boleh kau luah"


Hanya disebabkan aku tengah bercinta. But wait, sebagai manusia juga aku faham. Masing-masing ada keinginan yang tersendiri. Ada yang dahagakan kasih sayang, ada yang perlukan wang dan lain-lain perasaan, keinginan. Tapi diorang lupa satu nikmat, nikmat bersyukur dengan apa yang kalian ada. Tapi, dalam tiap masa untuk capai rasa bahagia tu. Mestilah ada ujian. Itulah fungsi kita hidup. Tiada apa yang mudah. Walaupun nak bahagia, kena hadapi ujian juga. 😉 


Merry Christmas GIF by Animation Domination High-Def | Vida ...

Aku sebagai manusia yang lemah dan penuh dosa ni pun, tipu lah taknak bahagiakan? Mestilah nak. Tapi apa yang orang nampak dekat aku, senang je aku bahagia. 😊 Aku pun ada zaman jatuh, bangun, jatuh, tergolek lagi orang gelak, orang palau. Tapi apa pilihan yang aku ada masa tu? 😩 Aku kena hargai diri aku sendiri. Tipu lah takde rasa nak give up tu. Tapi apa yang aku buat, aku masak lah apa yang aku suka. Aku makan benda yang sedap-sedap tiap kali sudah nangis. Walaupun murah, tapi bahagia. Eceh tiber.💋

"Hargai diri sendiri dulu, bersyukur je dengan apa yang ada sekarang ni. Bahagia akan datang bergolek dekat kaki kau. Jangan risau semua tu"

Ayat tu yang aku selalu tuju dekat orang yang tanya aku macam mana nak bahagia. Alhamdulillah, sekarang aku tengok dia semakin bahagia dan aku doakan yang terbaik untuk kau.😙 Sikit pun tak lupa untuk doa untuk family, kawan-kawan, orang-orang yang rapat dengan aku untuk terus bahagia. Sejujurnya, aku pun masih mencuba walaupun dah terciduk berkali-kali. Tapi tak salah untuk terus mencuba. Jangan putus asa okay?😉

"it's okay not to be okay sometimes"

Yang sentiasa menunggu,
Budak cute 💕


Labels:


Disclaimer
No harsh word please !


Hello, stalker ! Kidding . Afeeqah given name to me but just call me baby *joke!* . Sweet but no so sweet. More like okaylah. Ilove merepek so much. hope you enjoy . If you tak suka, that's not my problems. Bye ! .




Tagboard
Shout out loud !




Time Machine
let's get back...



Credit Card
Big clap for them...


Skin by : Najmi Supian
Picture take from : We Heart It
Linkies code : WANA
Big Helped : Them